Димитър Танев, Стара Загора: Аз съм за финансови стимули и регулация за професионалното образование

Димитър Танев, Стара Загора: Аз съм за финансови стимули и регулация за професионалното образование

Димитър Танев, Стара Загора: Аз съм за финансови стимули и регулация за професионалното образование

Днес в Раднево се проведе среща между преподаватели от местните  училища и Димитър Танев, кандидат за народен представител от Реформаторски блок-Глас Народен за 27-ми МИР-Стара Загора, Георги Димитров и Мирослав Стефанов.

Дойдохме да чуем вас, защото РБ започна реформа с визия за бъдещето на образованието, каза Димитър Танев. И сега реформите са харесвани, казват учителите, но начинът им на прилагане трябва да се ревизира.

Реформите, които РБ започна в образованието са облечени в реални пари. ГЕРБ смело обещава да увеличи заплатите двойно, но рязко увеличение се постига с повишаване на качество и  децентрализиран подход по отношение на бюджетите на училищата. Затова в програмата на РБ са заложени  4.6% увеличение на парите за образование от БВП, което е 500 мил. лева, които ще тръгнат към училищата. Те ще бъдат не само за  заплати, но и за специална грижа, модерна материална база, пари за нови специалисти.

За споделените проблеми от новия закон за образование, Танев сподели, че той е обсъждан 10 години, но със сигурност има какво още да се направи. За проблема с осигуряването на пари за трнспортни разходи на учителите Димитър Танев обясни, че логиката им  е да задържим хората в малките населени места. Според мен е правилно това да се направи чрез стимули, допълни той.

За развитието на професионалното образование посочи вече добри практики в Стара Загора с паралелка по дуално обучение Готвач. Професионалното образование трябва да стане привлекателно, а не да плаща цената на демографския срив, каза Танев.  Затова е важно за децата да има финансови стимули – стипендия, пари за общежитие, договор за работа, да се балансира приема и да се осигури възможност на бизнеса активно да помага на образованието.

 Аз съм за осигуряване на възможност за периодически оценки на постигнатите резултати и меренето на успеха и израстването на учениците да става чрез независима  Агенция .Стимули и регулация за професионалното образование ще  накарат системите за оценяване да работят правилно. Децентрализацията е другата задължителна мярка, която ще успокои и амбицира системата.

Коментирайте

Close